Fotografia
Zbigniew Treppa

dr hab. prof. UG

Absolwent Wydziału Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, doktorat w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, habilitacja w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej. Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, kierownik Zakładu Antropologii Obrazu oraz wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Członek Sekcji Syndonologicznej Polskiego Towarzystwa Teologicznego oraz zespołu eksperckiego w Narodowym Centrum Kultury.

W pracy badawczej podejmuje takie zagadnienia, jak: analiza obrazu, symbolizacje w obrazie oraz substancjalność obrazu fotograficznego. Zajmuje się również badaniem właściwości strukturalnych obrazów acheiropoietos. Na wymienione tematy opublikował szereg książek i artykułów. Do najważniejszych z nich należą: „Całun turyński – fotografia Niewidzialnego?” 2004, 2010 (II wyd.) Więź-Słowo/Obraz; „Meksykańska symfonia – ikona z Guadalupe”, Więź 2006; 2012/2013 „Myślenie obrazem w fotografii”, CZYSTYWARSZTAT; „The Manoppello Icon the prototyp of images of Christ, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2014 (współautorstwo); „Tajemnica widzialności Boga”, Wydawnictwo WAM 2015; „Obraz jako medium wtajemniczające w misterium” Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2017. Od 1982 roku jest autorem kilkunastu wystaw indywidualnych z dziedziny fotografii inscenizacyjna, m.in.: „Przepowiadanie”, Warszawa, Mała Galeria ZPAF-CSW 1993; „Opera Infinita – Opera Aperta”, Łódź, Galeria FF 1997; „Camera Lucida”, Gdańsk, Łaźnia 2004; „Znaki Światła”, Gdańsk-Oliwa, Oddział Muzeum Narodowego w Gdańsku 2005; „Corporale”, Konin, Galeria CKiS Wieża Ciśnień 2012; „The Gate”, Istambuł, FASS Art Gallery 2015. Jest również laureatem konkursów z dziedziny fotografii projektowej.

Karolina Aszyk-Treppa

dr

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, Wydziału Malarstwa i Grafiki – dyplom z wyróżnieniem – 1998. Doktorat: Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie – 2005. Stypendystka prezydenta miasta Gdańska oraz Ministerstwa Kultury i Sztuki. Od roku 2009 zatrudniona w Uniwersytecie Gdańskim na stanowisku adiunkta w Zakładzie Systemów Medialnych i Komunikacji Masowej. Prowadzi zajęcia z fotografii oraz wykłady z teorii i historii fotografii. W pracy badawczej podejmuje zagadnienie analizy obrazu. Bierze udział w krajowych i międzynarodowych wystawach zbiorowych, jest laureatką konkursów krajowych i międzynarodowych, m.in. ”4th Biennale of Fine Art & Documentary Photography” (Berlin Foto Biennale 2016); ”Same but Different”, Nowy York; ”Tokyo International Foto Awards 2016”; ”Prix de la Photographie Paris 2016”; ”The 7th Edition of The Julia Margaret Cameron Award for Women Photographers”.

Począwszy od 1996 roku, Karolina Aszyk zorganizowała dwanaście indywidualnych wystaw z dziedziny malarstwa i fotografii. Jedną z pierwszych była wystawa malarstwa Przemienienie w Muzeum Narodowym (Pałac Opatów) w Gdańsku, jedne z ostatnich: wystawa fotografii Between w FassArt Gallery w Istambule w październiku 2015 roku; – „Kolekcje”, Wrocław w marcu 2017. Współautorka programu badawczego dotyczącego jakości strukturalnych Chusty z Manoppello oraz współautorka książki „The Manoppello Icon the prototyp of images of Christ”, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2014;

Scenopisarstwo

Agnieszka Kruk

Magister anglistyki i niderlandystyki na UW, absolwentka scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz PWSFTViT w Łodzi, uczestniczka licznych kursów, warsztatów i wydarzeń scenariopisarskich w Polsce i za granicą. Posiada certyfikat Art Coacha, ukończyła kurs coachingu organizowany przez Creativity Coaching Association. Autorka i współautorka 1200 wyemitowanych odcinków prime-time’owych seriali. Tworzy i pomaga organizować zespoły scenariuszowe producentom filmowym i telewizyjnym. Wykłada scenariopisarstwo na wyższych uczelniach, prowadzi warsztaty na wydarzeniach branżowych. Autorka programów kształcenia scenarzystów i konsultantów scenariuszowych. Twórczyni i dyrektor artystyczna festiwalu dla scenarzystów Script Fiesta oraz towarzyszących mu sesji pitchingowych.Tutor na polskich i międzynarodowych warsztatach scenariopisarskich. Ekspert w programie Creative Europe MEDIA: Development, Single Project. Jurorka w konkursach scenariopisarskich w Polsce i za granicą. Tłumaczka książki Lindy Aronson “Scenariusz na miarę XXI wieku”. Założycielka StoryLab.pro.

Montaż
Irena Siedlar

Montażystka filmowa. Absolwentka Wydziału Reżyserii Szkoły Filmowej Telewizyjnej w Łodzi w specjalności montaż obrazu i dźwięku. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Montażystów (PSM). Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, wydział BGiO. W zawodzie montażysty pracuje od 1998 roku. Posiada wszechstronne  doświadczenie zawodowe. Współpracuje z wieloma znakomitymi reżyserami, scenarzystami i operatorami. W 2011 roku, debiutowała pełnometrażowym filmem fabularnym „Układ Zamknięty” w reż. Ryszarda Bugajskiego. Jest montażystką filmów fabularnych, dokumentalnych, reportaży, programów, widowisk, spektakli telewizyjnych, reklam i teledysków.  Filmy, które współtworzyła, były wielokrotnie nagradzane i prezentowane na polskich i międzynarodowych festiwalach filmowych.  Jest współreżyserką i montażystką filmu dokumentalnego „MISS HOLOCAUST” nominowanego do nagrody Złotego Niedźwiedzia na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie – Berlinale 2017. Wybrana Filmografia: http://www.filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1150516

Aktorstwo
Justyna Bartoszewicz
Udźwiękowienie
Mikołaj Trzaska

Mikołaj Trzaska – saksofonista, klarnecista basowy, kompozytor. Był członkiem założycielem znanej grupy Miłość, która jest uznawana za jeden z najważniejszych zespołów na ówczesnej scenie yassowej. Nagrał z Miłością pięć albumów, w tym dwa wspólnie z Lesterem Bowiem. W 1993 roku Trzaska założył własny zespół Łoskot, a w 1995 nagrał pierwszą płytę solową Cześć, cześć, cześć. W 2000 roku założył wraz z żoną Aleksandrą wydawnictwo Kilogram Records. Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku jego twórczość zwróciła się ku tradycyjnej muzyce żydowskiej (klezmer), co zostało po części wywołane faktem, iż Trzaska ma żydowskie korzenie. Wyrazem tego są wydawnictwa założonych przez niego zespołów Ircha i Shofar. Z Trzaską współpracowało wiele wybitnych postaci sceny muzycznej i nie tylko, w tym m.in.: Andrzej Stasiuk, Marcin Świetlicki, Leszek Możdżer, Peter Brötzmann. Tomasz Stańko, Lester Bowie, Ken Vandermark, Joe McPhee. Autor muzyki do około 20 filmów, laureat wielu nagród za muzykę filmową. Często współpracuje z reżyserem Wojciechem Smarzowskim, nagrał muzykę do jego filmów Pod Mocnym Aniołem, Drogówka (nagroda na 39. FPFF w Gdyni), Róża, Dom zły oraz Wołyń (nagroda Orłów, 2017).

Scenografia
Maria Duffek

dr

Katarzyna Łukasik

dr

Katrzyna Łukasik. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (Wydział Edukacji Wizualnej, Wydział Grafiki i Malarstwa). Dyplom w Pracowni Fotografii Użytkowej prof. Grzegorza Przyborka oraz Pracowni Sitodruku prof. Andrzeja Smoczyńskiego. Doktorat w dziedzinie sztuk plastycznych na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

Wykładowca fotografii i pedagogiki twórczości. Od 2012 roku związana z Akademią Sztyk Pięknych w Gdańsku, najpierw jako asystent, a obecnie adiunkt i opiekun naukowy pracowni serigrafii. Pracę naukową łączy z twórczością. Ma na koncie kilkanaście wystaw indywidualnych (również poza granicami Polski), udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych oraz liczne nagrody artystyczne i wyróżnienia w prestiżowych konkursach. Przez kilka lat związana z filmem, jako scenograf, II scenograf i asystent scenografa. Realizacje filmowe, które współtworzyła (m.in. serial telewizyjny „Paradoks”, filmy „Cudowne lato”, reż. R. Brylski, „Jestem twój”, reż. M. Grzegorzek, „Koleżanki”, reż. S. Jakimow) otrzymały nagrody m.in. na festiwalach “Młodzi i film” oraz na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Warsztat krótkich form i wideoklipu
Elżbieta Benkowska

Elżbieta Benkowska – urodzona w roku smoka, córka stoczniowca i księgowej, siostra matematyczki, wnuczka trzech Kaszubów i obywatela Wolnego Miasta Gdańska, która postanowią zostać reżyserem. Absolwentka slawistyki na Uniwersytecie Gdański, a także reżyserii w Gdyńskiej Szkole Filmowej i Szkole Wajdy. Dzięki swojemu filmowi dyplomowemu Olena otrzymała szereg nagród, w tym nominacje do Złotej Palmy w konkursie filmów krótkometrażowych podczas 66. MFF w Cannes. Następnie wyreżyserowała pierwszą część filmowego tryptyku Nowy świat wyprodukowanego przez Akson Studio. Drugi reżyser przy filmie Ptaki śpiewają w Kigali (reż. J. Kos-Krauze), asystentka reżysera w Powidokach Andrzeja Wajdy. Obecnie pracuje nad scenariuszem swojego pełnometrażowego debiutu i rozwija swą  doktorską dysertację o polskich i serbskich kibicach piłkarskich.

Roman Przylipiak

Ur. w 1973 roku w Gdańsku. Ukończył PWSFTviT w Łodzi oraz Mistrzowską Szkołę Andrzeja Wajdy. Studiował także fotografią na ASP w Gdańsku i grafikę na ASP w Warszawie. Prowadził opiekę artystyczną w międzynarodowych warsztatach filmowych “Tender Metropolis” w dwóch edycjach: Warszawa-Berlin i Warszawa-Budapeszt. Poza twórczością fabularną i eksperymentalną jest autorem kilkudziesięciu teledysków, z których wiele zostało nagrodzonych w kraju i za granicą. Na ostatnim festiwalu Yach Film otrzymał nagrodę za najlepszą reżyserię. W międzynarodowym konkursie “Crossing Boundaries” organizowanym przez Instytut Goethego otrzymał II nagrodę za film pt.”Kurs”. Tworzy także wizualizacje teatralne, m.in. dla teatrów: Powszechnego i Studio w Warszawie, Teatru PWST w Krakowie. Jego portfolio zawiera także projekty z poranicza filmu, fotografii i video-artu. W 2005 wystawił w Muzeum Narodowym w Warszawie wystawę “Pociąg Relacji”, w 2018 w galerii “Wystawa” miała miejsce prezentacja instalacji video-art pt.: “No Selfie”. w 2017 roku ukończył pracę nad 30-minutowym fabularnym debiutem pt. ‘Jerry’. Film zdobył główną nagrodę na Festiwalu  Krytyków Sztuki Filmowej ‘Kamera – Akcja’ w Łodzi 2017 oraz Nagrodę za Najlepszy Scenariusz na WAMA Festival 2017. ‘Jerry’ był także w oficjalnych selekcjach: Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2017, Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Clermont-Ferrand, Francja, Fresh Wave Festival w Hong-Kongu, Warszawski Festiwal Filmowy, sekcja: Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe 2017.

Showreel fabularny: https://vimeo.com/153691044

Marcin Borchardt

Marcin Borchardt – scenarzysta, reżyser, filmoznawca. Autor książki „Awangarda muzyki XX wieku. Przewodnik dla początkujących” (Gdańsk, 2014), a także wielu filmów dokumentalnych, reklam, wideoklipów, programów telewizyjnych. Reżyser wielokrotnie nagradzanego pełnometrażowego filmu dokumentalnego pt. „Beksińscy. Album wideofoniczny“ (m.in. rekomendacja Krakowskiego Festiwalu FIlmowego do Europejskiej Nagrody Filmowej). Wykładowca estetyki krótkiego filmu fabularnego w Gdyńskiej Szkole Filmowej, kina awangardowego, eksperymentalnego i współczesnej dokumentalistyki na Uniwersytecie Gdańskim.

Maciej Cuske

Polski reżyser, scenarzysta i operator filmów dokumentalnych. Już od czasów liceum zajmuje się realizowaniem niezależnych filmów amatorskich. Jego pierwszym filmem był „I co wy na to, Gałuszko?” (2001), zrealizowany wspólnie z Marcinem Sauterem, z którym od 2007 roku współtworzy Bydgoską Kronikę Filmową. W 2004 roku ukończył kurs dokumentalny w Szkole Wajdy w Warszawie. Od 2006 roku prowadzi warsztaty filmowe dla dorosłych i młodzieży w całej Polsce. Jest ekspertem w Polskim Instytucie Sztuki oraz od 2012 członkiem Polskiej Akademii Filmowej. Od 2013 roku jest wykładowcą w Szkole Andrzeja Wajdy. W tym samym roku zadebiutował filmem fabularnym „Stacja Warszawa” wyreżyserowanym wspólnie z czterema innymi reżyserami. Film ten zdobył 4 nagrody na festiwalu „Młodzi i Film”. Dokumenty jego reżyserii, które odniosły największe sukcesy, to m.in.: „Kuracja” (2004), „Antykwariat” (2005), „Na niebie, na ziemi” (2007), „III. Pamiętaj, abyś dzień święty święcił” (2008).

Filip Jacobson

Reżyser filmów dokumentalnych. Absolwent Filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim, Gdyńskiej Szkoły Filmowej oraz Kunsthochschule für Medien w Kolonii w Niemczech. Przez pół roku w ramach wymiany studenckiej studiował na EICTV na Kubie oraz brał udział w licznych warsztatach filmowych, takich jak: EsoDoc Workshops, Goshort Talent Campus, Polska Doc, Berlinale Talent Campus. Organizuje warsztaty filmowe dla dzieci i młodzieży w Turcji, Rumunii i Polsce. Od 2016 prowadzi zajęcia na UG. Autor artykułów i dwóch wystaw fotograficznych. Jego filmy zostały nagrodzone na najważniejszych festiwalach w Europie takich jak Doc Leipzig czy Kraków Film Festiwal. Autor 5 krótkometrażowych dokumentów, obecnie pracuje nad pełnometrażowym filmem na Kubie.